Zapřené nohy u cviků na břicho

Pokud si při cvicích na břicho zapřete nohy např o žebřinu, činku, lavici atd.,zvedáte kolena směrem k bradě ve visu, či kpt křesle, vleže zvedání nohou (leg raise) nebo provádíte cviky švihem, tak práci břišních svalů přebírá svalstvo, které provádí flexi v kyčli.
Proto člověk takto cítí hlavně jakoby spodek břišních svalů a i ve visu kontrakci (ano, břicho pracuje, stabilizuje izometricky šílený tlak na bedra!!,), ale není to tak. Břicho není spojeno s nohami !! Sval, který tedy činnost přebírá, je hlavně musc.iliopsoas, česky : bedrokyčlostehenní sval. Tento sval, jak název napovídá, spojuje bedra, kyčel a stehno, je upnutý na !! bederní obratle páteře (spodní záda) a má tendenci ke zkracování !. Právě tento sval je zodpovědný za míru bederního pokřivení páteře a pokud ho budete ještě zapřenýma nohama “posilovat”, přetěžovat jej, tak si ještě paradoxně ublížíte, lordozu prohloubite, svému tělu rozhodně neprospějete a břicho téměř neposílíte !

Je to anatomický fakt.
Jak to udělat ? 🤔
Nohy volně na zemi, opřené, vyvýšené a zapojit hýžďové svaly zatlačením pat do země. Tím pohyb provádí jen a jen břicho. A nešvihat! Je to o dost těžší, to samozřejmě, ale taky konečně zasáhneme kýžené svaly. Nebo jen zkracovačky, předklony u kladky, twist, obliques – cvicte i strany naklonama a hlavně správně dýchat do břicha a jádra při cvičení samotném, komplexní cviky. A hlavně nežrat. břicho je vidět jako posl partie až od určitého procenta tělesného
tuku. Milionama zkracovaček cesta nevede.
Takže makejme a hlavně zdravě a systematicky a bez zapřených nohou. 😜 go for it !! zdroje : ronnie, muscle & motion, wiki, vl.expy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *