Jak nabírat svalovou hmotu

Pro kvalitní poctivé nabírání je potřeba dodržet několik základních bodů. Nezapomínejme, že každý jsme jiný, tohle jsou taková obecná fakta, s každým je nejlepší pracovat individuálně.

Nejdůležitější je být v lehkém kalorickém nadbytku, bavíme se o cca 200-300 kaloriích, a to ve vhodně dávkovaných makroživinách.

Střídmá, zdravá a pestrá strava, měla by obsahovat vlákninu a taky hodně bílkovin. Předpoklad pro nabírání jsou zdravá střeva a trávící trakt. Proto je zde předpoklad nejíst nezdravou stravu, jako je například fastfood a rafinovaná jídla, výrobky. Nevyhýbáme se ani sacharidům a tukům, jde o správné složení a rozložení. Bez nich to skutečně nejde.

Vašim cílem je se nezasekat si tělo, trávící soustavu a s tím související metabolismus. Přijímat probiotika pro zlepšení střevní mikroflóry.

Pitný režim je velmi jednoduchý a přitom zásadní. Jak jistě víte, voda je život. Je to podstatná část lidského těla, přenáší živiny po našem těle, hydratuje organismus a dostatečné pití vody je defacto základ pro úspěšné hubnutí / nabírání. Proto dodržujte alespoň 2,5-3l + při aktivitě.

Suplementace – nevymýšlet, nespoléhat se na to, že ti nějaký prášek nahradí pestrou výživnou stravu. V tom to skutečně není a doplňky stravy skutečně jen jako doplňky a vůbec bych se nebál říct, že často to jsou vyhozené peníze. Jediný suplement, který doporučuji každému – je protein.

Co se týče tréninku, na to bude samostatný článek. Ve zkratce ale musíte aplikovat progresivní zatěžování – přidávat na váze (není jediný faktor), technice, intenzitě. Cviky by měly být zejména vícekloubové a izolované cviky používat jen jako doplňek, neplést si náš trénink s profesionálními kulturisty. Trénink musí mít dlouhodobější koncept a periodizaci.

Pokud máte zájem o sestavení stravovacího plánu a klidně i tréninku, ozvěte se a společně se domluvíme a začneme makat .

Tagged with:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *